Egzaminai – tai tik žinių patikrinimas

egzaminaiTirpstant paskutiniams sniego lopinėliams, supranti, ateina pavasaris…

Daugeliui iš mūsų šis pavasaris yra kitoks, pilnas nerimo, nežinomybės, abejonių, o gal užsispyrimo, jėgų antplūdžio ir smalsaus laukimo?

Kaip lauki egzaminų? Ką tau reiškia egzaminai? Kaip jiems ruošiesi? Kaip jautiesi? Pakalbėkim…

Vieni jaučia baimę, nerimą, sumaištį, kitaip sakant, jaučia artėjančią grėsmę. Jausmai trukdo susikaupti, planuoti, įsiminti medžiagą. Kyla nesutarimų su tėvais, draugais, mokytojais.

Kiti artėjančius egzaminus priima kaip gyvenimo iššūkį, jie taip pat jaučia nerimą, įtampą, baimę. Tačiau šie jausmai netrukdo mokytis, o atvirkščiai mobilizuoja visas jėgas ir šiuo metu padeda susikaupti ir organizuoti mokymosi procesą.

Tavo streso dydis priklauso nuo to, kaip Tu pats vertini artėjančius egzaminus.

Jeigu Tu jauti, kad tavo jausmai nepadeda, o trukdo ruoštis egzaminams, nebūk vienas, pasikalbėk apie tai su tėvais, mokyklos psichologu, klasės auklėtoja ar kitu žmogumi.

 Keletas patarimų, kaip gali sau padėti?

  • Stenkis peržiūrėti, ką turi išmokti, ir kiek tam turėsi laiko, gerokai prieš egzaminus – galėsi susiplanuoti savo mokymosi laiką ir laisvalaikį, be to, iškilus problemoms, galėsi pasikonsultuoti su mokytoju.
  • Padaryk savo mokymąsi kuo labiau patrauklų – nesimokyk visko atmintinai, geriau stenkis atsiminti svarbiausią informaciją, naudokis glaustais konspektais, pasidaryk svarbiausių temų korteles ir pasikabink jas tau matomoje vietoje.
  • Kiekvienas mokosi skirtingai – pagalvok, kada tau geriausiai sekasi susikaupti: kai mokaisi vienas ar su draugu; ryte, dieną ar vėlai vakare; ilgai sėdint prie vieno dalyko ar su trumpomis pertraukomis.
  • Svarbiausius klausimus pasižymėk. Juos mokykis atidžiai: konsultuokis su mokytojais, klausk draugų, pabandyk pats atsakyti kitiems į tuos klausimus.
  • Prašyk pagalbos, jei ko nesupranti. Jei jautiesi neramiai, pasikalbėk su kuo nors.

Ko geriau nedaryti?

  • Nepalik visko paskutinei minutei;
  • Nevenk klausimų, kurių nesupranti – geriau prie jų padirbėk ilgiau;
  • Nepamiršk, jog be egzaminų ir kontrolinių tu turi kitą gyvenimą – neatsisakyk laisvalaikio ir kartais leisk sau pailsėti;
  • Nesimokyk paskutinę naktį prieš egzaminą.

Lepink save:

  • Atmink, jog svarbu gerai maitintis ir gerai išsimiegoti;
  • Primink visiems, jog dabar tau svarbus metas – pasikalbėk su savo šeima apie tai, kaip jie tau galėtų palengvinti mokymąsi: suteikti tau ramią vietelę, kur galėtum ramiai mokytis, elgtis šiek tiek tyliau ir tau netrukdyti.
  • Neleisk sau pramogauti per dažnai. Ilsėkis tik tam tikromis pertraukomis ir daryk dalykus, kuriuos mėgsti, ir kurie tau padeda atsipalaiduoti.

Paruošk save didžiajai dienai:

  • Pavalgyk gerus pusryčius.
  • Pasilik sau marias laiko nuvykti į egzaminą – taip nereikės bijoti, kad pavėluosi.
  • Įsitikink, jog gerai žinai, kur ir kokiu metu bus laikomas egzaminas.
  • Pasiimk viską, ko tau gali prireikti – atsarginį rašiklį, pieštuką, servetėlių – dar ką nors?
  • Prieš egzaminą nueik į tualetą.
  • Jei laukdamas egzamino labai jaudiniesi – kvėpuok giliai ir lėtai.

Nuramink save:

  • Perskaityk instrukcijas – jei ko nesupranti, klausk mokytojo ar egzaminuotojo – NEPANIKUOK.
  • Perskaityk visus klausimus, jei reikia – net dukart, ir pradėk nuo tų, į kuriuos žinai atsakymą.
  • Suplanuok, kiek laiko tau reikia atsakyti į kiekvieną klausimą.
  • Jei užstrigai prie vieno klausimo – žiūrėk tolimesnį. Visada galėsi vėliau grįžti ir atsakyti. Jei tikrai nežinai atsakymo – gali bandyti logiškai spėti atsakymą.
  • Pasilik šiek tiek laiko patikrinti atsakymus prieš egzaminui pasibaigiant.

Pasirodyk taip gerai, kaip tik gali:

  • Atmink – tu esi tu, ir gali padaryti tik tai, ką gali.
  • Nesistenk tikrinti savo atsakymų su draugų atsakymais – tai tave tik sujaudins ir gali pridaryti dar daugiau klaidų.
  • Negalvok apie jau laikytą egzaminą – nebegali grįžti ir ką nors pakeisti.